Asylbyrån söker administrativ personal


Vill du arbeta på Sveriges ledande advokatbyrå inom asyl- och migrationsrätt? 

Asylbyrån består av en sammansvetsad grupp medarbetare som delar en gemensam syn på migrationsrätt som ett intressant, utmanande och framför allt viktigt rättsområde. Som arbetsplats kännetecknas vi av ett icke-hierarkiskt arbetssätt, öppen kommunikation och bra stämning.

Vi söker nu någon som kan fylla de skor som vår nuvarande kontorsansvarige lämnar efter sig när hon flyttar till en annan stad. Dina arbetsuppgifter kommer inkludera bland annat:

  • Ta emot och registrera inkommande handlingar inkl. registrering av frister
  • Bemanna advokatbyråns allmänna kanaler (telefon, epost, Whatsapp)
  • Ta ansvar för advokatbyråns reception
  • Boka in möten med nya klienter hos våra jurister
  • Boka tolkar till juristernas möten
  • Hålla intervjuer med potentiella praktikanter som söker sig till oss
  • Handleda byråns praktikanter i fråga om administrativt arbete
  • Följa upp fakturor och kostnadsräkningar i samarbete med vår redovisningsbyrå
  • Beställa förbrukningsvaror till byrån

Du kommer att vara spindeln i nätet i det dagliga administrativa arbetet och med din hjälp kommer alla medarbetare på byrån kunna fokusera fullt ut på sina respektive arbetsuppgifter.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från migrationsdomstol eller annan advokatbyrå som jobbar med vårt rättsområde. Eftersom vi har ett internationellt klientel måste du ha goda kunskaper i engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.

Tjänsten är en heltidstjänst och tillsätts så snart som möjligt.

Låter detta som något för dig? Välkommen att skicka din ansökan till: info@asylbyran.se.

✅ Ledande advokatbyrå!

✅ Fantastiska kollegor!

✅ Utvecklande arbetsuppgifter!

✅ Centralt belägna lokaler!

✅ Utmärkta villkor!

👉 info@asylbyran.se